Filozofie pro děti

Způsob práce s (nejen) dětskou skupinou, který vede k rovnosti, otevřenosti, zvídavosti. V poslední době o této metodě slýcháme častěji, ale třeba nezisková organizace Člověk v tísni s ní pracuje už nejméně 5 let. Nabízejí ostatně různé kutŕzy pro učitele (knihovníky, vychovatele…) – doporučuji.

„Učitel nemá být jako vysílač, který dětem předává informace. Děti dokáží samy vytvořit společenství, v jehož rámci jsou schopny hledat nejrozumnější odpovědi na nejzapeklitější otázky.“ To je podle dlouholetého propagátora metody Filozofie pro děti Jasona Buckleye hlavní poselství tohoto přístupu, který pomáhá dětem rozvíjet vzájemný dialog a porozumění.

(ze stránek Člověka v tísni)

Knihy Jasona Buckleyho vyšly i v češtině.

Odkaz na portál Knihovny.cz