Čtení není lenošení I.

Čtení není lenošení I aneb Hrajeme si s knihou

Jednodenní kurz je určený všem, kteří pracují s dětmi a knížkou, tedy včetně rodičů a dalších zájemců. Poznáte různé aktivity, vhodné pro práci s dětmi (nebo dospívajícími, ba i dospělými…) ve škole i v družině, doma nebo třeba venku v přírodě. Klíčové je umět předávat potěšení z vlastního čtení, a to bez vzájemného srovnávání či hodnocení – sdílením čtenářských zážitků, vlastních nápadů a názorů.

„Jednička“ se zaměřuje mj. na „hraní si s knihou“, na práci s příběhem a dílnu čtení.

Co můžete očekávat? Budeme si společně číst a hlavně si vyzkoušíte nejrůznější aktivity vhodné pro práci s dětmi a knihou a pro podporu čtení s potěšením a zájmem. Málo teorie, zato hodně zážitků a tipů pro práci s knížkou… Zaměříme se to, jak si vzájemně doporučovat, co čteme, a jak si vlastně vybíráme knihu. Jde o zážitkovou, aktivní práci s knihou, která podporuje vlastní čtenářství a jeho další rozvoj.

Vezměte si s sebou vlastní rozečtenou knihu – bude se Vám hodit.

Co všechno s námi zažijete?

Jak si vybírám knihu; seznámení skrze knihu, kterou čtu. (Moje barevná knížka. Knižní domino)

Kdo je to čtenář? (statistická data o čtenářích, knihách, čtení; čtenářské fenomény)

Dílna čtení (různé knihy, jedno zadání); minilekce a vlastní tiché čtení s úkolem. Sdílení. (Mapa našich příběhů)

Práce s textem, porozumění textu: ukázková čtenářská lekce, práce s vybranou knihou (titul vhodný pro dětské/dospívající čtenáře, zajímavé téma).

Příběh a jeho stavební kameny. Prvky příběhu. (Červená Karkulka – příběh se záměnou). Expozice, kolize, krize, peripetie, katarze. Storytelling.

Spolupráce školy a knihovny. Vhodné prostředí pro čtení ve třídě/ve škole; čtenářský klub; význam knihoven.

Odkazy na zdroje práce s dětmi a knihou. 

Dotazy, shrnutí metodiky, sdílení vlastní praxe.


Těším se, že se na nějakém workshopu potkáme a společně si počteme, pohrajeme si a popovídáme!

Vaše lektorka Hanka