Během několika setkání se seznámíme se stavbou a cílem tzv. čtenářské lekce – programu založeného na představení konkrétní knihy, žánru apod. Společně se zamyslíme nad tím, pro koho lekci připravujeme, proč, co a jak v lekci chceme mít a jak na to vůbec jít. Získáte přehled nejrůznějších metod a postupů i doporučení, jak pracovat s různými věkovými skupinami.
Navazující setkání budeme věnovat vašim knihám a námětům na lekce či rozpracovaným lekcím, které si přinesete; jednotlivé lekce budeme společně konzultovat, odpovídat si na otázky, házet nápady a hlavně si s lekcemi budeme hrát, měnit je a ochutnávat… Vše opět v duchu hesla Čtení není lenošení!
Seznámení, očekávání (hravě a nezávazně jako vždy)
Čtenářská lekce naživo (zažijete a užijete si vybranou lekci v roli dětí/studentů; poté reflexe „z obou stran“ a metodický rozbor: jaké části lekce měla? jaké téma? použité metody? co fungovalo a jak, co ne apod.)
Jak si uvařit dobrou čtenářskou lekci? (projdeme si vše, co je dobré vzít v úvahu při přípravě i provedení)
Struktura čtenářské lekce (praktická pomůcka pro tvorbu lekce i pro její funkční průběh)
Kniha a její téma/ta (knižní vernisáž, kruhový tematický trénink)
Metodika (různé metodické školy, přehled metod, vyzkoušení, jak některé fungují)
Naši čtenáři (vývojová psychologie dítěte: co a jak se hodí pro určitou věkovou skupinu)
Já čtu taky (reflexe vlastního čtenářství; důležité téma pro každého, kdo vede ostatní ke čtení; typy čtenářů)
Sdílení vašich vybraných knih, náměty na lekce
Spolupráce školy a knihovny.
Odkazy na zdroje práce s dětmi a knihou.
Dotazy, shrnutí metodiky, sdílení vlastní praxe.
Těším se, že se na nějakém workshopu potkáme a společně si počteme, pohrajeme si a popovídáme!
Vaše lektorka Hanka